• کدخبر: 63110
  • تاریخ انتشار خبر: ۱۱:۵۰ ق.ظ - یکشنبه ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
  • چاپ خبــر

چای را از وعده سحری حذف کنید

برای وعده سحری و افطار بهتر است به جای استفاده از چای سیاه و چای سبز یا قهوه و نسکافه، از دمنوش‌های طبیعی استفاده کنید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری دهاقان بیدار،به نقل از مرآت، اگرچه برخی چای را به طور کلی یک نوشیدنی سالم با فواید فراوان و غنی از آنتی‌اکسیدان محسوب می‌دانند اما مصرف روزانه بیش از ۱۰ گرم چای می‌تواند باعث آسیب رسیدن به معده و مری شود.

به ویژه عادت به نوشیدن چای داغ می‌تواند به زخم معده و رفلاکس منجر شود. نوشیدن بیش از حد چای همچنین علائم سندروم روده تحریک‌پذیر را تشدید می‌کند.

بهتر است چای را با معده خالی مصرف نکنید؛ بنابراین پزشکان پیشنهاد می‌کنند که پیش از نوشیدن چای میان‌وعده‌ای بخورید تا چیزی برای هضم در معده وجود داشته باشد.

چای دارای ماده‌ای مدر به نام تانن است که باعث تشدید دفع ادرار، ایجاد تشنگی و از دست رفتن نمک‌های معدنی که بدن در طول روز به آن احتیاج دارد می‌شود؛ بنابراین نوشیدن چای در وعده سحری چندان توصیه نمی‌شود.

برای وعده سحری و افطار بهتر است به جای استفاده از چای سیاه، چای سبز یا قهوه و نسکافه، از دمنوش‌های طبیعی استفاده کنید.

یکی از دمنوش‌های بسیار مفید می‌تواند دم‌کرده نعناع باشد که برای تهیه آن باید یک قاشق غذاخوری نعناع خشک و سه لیوان آب را در معرض شعله غیرمستقیم قرار دهید تا دم بکشد.

از این گذشته، با توجه به این که در ماه مبارک رمضان، ساعت‌هایی طولانی را از نوشیدن چای خودداری می‌کنید، می‌توانید از این فرصت برای ترک اعتیاد به چای استفاده کنید!

درج دیدگاه

جدیدترین خبرها